Flexibiliteit en overgave

We ontvangen dagelijks veel te veel prikkels. Offline en online. Om jezelf te weren tegen al deze prikkels heb ik een aantal mooie oefeningen en video’s meegestuurd. Probeer de polarisatieserie van deze week maar eens te doen. Of wat denk je van de meditatie voor rust en balans. Ik weet zeker dat het je een stuk meer ontspannen maakt. Geniet ervan!

Liefs Ria

In ons drukke leven met zoveel prikkels is het best moeilijk om geen stress te ervaren. Op zich is stress ervaren niet zo erg, maar het vasthouden, niet meer kunnen ontspannen, het gevoel hebben overal bij moeten zijn. Dat maakt van drukte een sluipmoordenaar

Onrust
Dit geeft zoveel prikkels voor de meeste mensen. En dat openbaart zich als een aanhoudende stress in het lichaam en/of geest. Je voelt je onrustig en niet lekker in je vel.

Rust en ontspanning
Je even terug trekken van alle prikkels om je heen is zo belangrijk, omdat je door rust weer in verbinding komt met je verlangens. En met de bron van jouw pure zijn, jouw essentie!

Leefstijl
Moet je dan elke dag Yoga Nidra doen? Het zou fantastisch zijn als je het weet in te passen in je huidige leefstijl. Met 20 /25 minuten kan je al Yoga Nidra ervaren.

Probeer tijd te nemen voor jezelf en stil te zijn. Hierdoor kun je los komen van alle prikkels om je heen. Want vanuit hier ervaar je ontspanning en stilte. En vanuit ontspanning en stilte, komt zijn.

Yoga Nidra – sessie 3
Video: flexibiliteit en overgave
In deze video leer ik je de Cobra, de Hond en een stukje Yoga Mudra.
Video: meditatie 
Pak deze meditatie er deze week regelmatig bij voor meer rust en balans.

Zo voer je de polarisatieserie uit:

1. Leg je linkerhand op de rechterschouder en je rechterhand op je linkerheup maal en wissel. Rechterhand op de linkerschouder en je linkerhand op je rechterheup.

2. Leg je linkerhand op je rechterschouder en je rechterhand op je milt (ongeveer 15 centimeter onder je linker oksel).

3. Leg je rechterhand op je linkerschouder en je linkerhand op je lever (15 centimeter onder je rechteroksel).

4. Leg je linkerhand op je rechterschouderblad en je rechterhand op je binnenkant van je linkerbovenbeen.

5. Leg je rechterhand op je linkerschouderblad en je linkerhand op je binnenkant van je rechterbovenbeen.

6. Leg je linkerhand in je nek, rechterhand op je buik.

7. Leg je rechterhand in je nek en je linkerhand op je buik.

8. Leg de handen gekruist op de heupen.

9. Leg je handen gekruist op de knieën.10. Leg de handen gekruist op de voeten.

11. Druk met je linker middelvinger in je keelkuiltje en leg je rechterhand op je onderbuik ter 
hoogte van je schaambeen.

12. Leg je rechterhand op je hart en linker op je kruin.

13. Laat je rechterhand liggen op je hart en verplaats je linkerhand op je buik. 
Ontspan dan beide handen.

Geleide polarisatie-oefening
TED-talk: uitgeput
In deze video vertel ik je meer over uitgeput zijn en hoe je jezelf weer kunt opladen.